2Ghent

Brussels

Antwerpselaan 40

Duke & Grace kondigt Lovedown aan voor VisitGent

Na anderhalf jaar huidhonger dopen VisitGent en Duke & Grace de Oost-Vlaamse hoofdstad om tot dé liefdesstad van België. Met het oog op het terug samenbrengen van (inter)nationale geliefden na talloze lockdowns creëerde het fullservicebureau Duke & Grace Lovedown, een postcovidcampagne met een gelijknamige datingtool als middelpunt.

PR - Lovedown

Lovedown nodigt koppels uit om een miniquiz in te vullen om hun perfecte Gentse date samen te stellen. Op basis van de individuele antwoorden en voorkeuren van beide partners, stelt Lovedown een gepersonaliseerd datevoorstel samen. Duke & Grace werkte hiervoor het creatieve concept uit, voorzag alle UX, UI en copy voor de tool en creëerde de promotievideo.

"Met deze campagne raken we voelbaar de juiste snaar, wat niet evident was aangezien we steeds erg kort op de bal moesten spelen door de steeds veranderende coronamaatregelen en de restricties op het toerisme uit binnen- en buitenland", aldus Pieter De Baets, Senior Creative Strategist bij Duke & Grace. "Maar dat heeft ons niet tegengehouden: toen we afgelopen augustus eindelijk groen licht kregen stond de uitrol van de tool eigenlijk al op stand-by."

Ontdek de datingtool hier.

Klant - VisitGent

Digital Marketeer - Deborah De Lausnay